dinsdag 22 maart 2011






Hallo Thuis, 21-3-2011

Alles gaat goed hier,

met mij gaat het heel goed, Ik begin meer en meer vertouwen in de Heer te stellen en ik weet dat ook al zijn de tijden zeer moeilijk en je hoor heel veel ellende om je heen gebeuren, heb ik steeds meer het gevoel dat het is om ons voor te bereiden op de wederkomst en dat de tijden nog veel moeilijker gaan worden en dat dit nog maar het begin is.
En door alle ellende en als wat er aan het beuren is bereik God zijn doel, hij is net zoals hij was in het boek van Mormon, mensen nederig aan het maken en hun helpen tot God te komen.
Voor de mensen die al in zijn kerk zijn om hun geloof te sterken en dichter tot Hem te komen, maar ookal gaat dat allemaal gebeuren de verzoening van Christus kan ons overal doorheen dragen, de verzoening is niet alleen voor zonde.
Het zonde gedeelte is maar een heel klein gedeelte het is daar om ons door het dagenlijks leven heen te helpen,het is daar om Hoop uit te krijgen als alles hopeloos lijkt.
Het is om extra kracht te krijgen waneer je kracht op lijkt te zijn,zolang als wij tot Christus komen en ons best te doen om hem te kennen zal alles goed zijn.
Ja, als je op al het slechte kijkt, lijkt de toekomst grimmig maar als je kijkt naar de duizende mensen die tot Christus komen en al de goede dingen die gaan gebeuren kan je je alleen maar verheugen.
We moeten gewoon blijven kijken naar het eeuwige plaatje, alle dingen zullen recht gemaakt worden op het einde door Christus, de laaste weken krijg ik meer een meer het gevoel dat de wederkomt dichtbij is en het allemaal gaat ontvouwen in de komende tijd en als wij in openbaringen zien we dat wat er ook gebeurt het zal wel zijn met het volk van Christus.
Maar in iedere levens weg zal een Getsemene zijn, zoal bij Joseph Smith Liberty Jail dat dat een van de moeilijkste tijden in zijn leven was maar ook een tijd die hem het meeste liet groeien. en als we naar de Heiland blijven kijken zijn onze beproevingen niets in vergelijking waar hij door heen ging en hij ging daar doorheen om ten tijden van onze beproeving naast ons te staan.
Ik kan en ik wil niet zeggen dat onze beproevingen makkelijk zijn maar het is om ons reinigen en dichter bij hem te laten komen het zal allemaal voor het goede zijn, zolang we maar reageren met geloof en hoop ipv angst en alle hoop opgeven.
Ik ben op het moment alles aan het doen wat ik kan om dichterbij mijn Heiland te komen omdat ik het nodig ga hebben in de toekomst, ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat wat hij ook van mij vraagt dat ik het kan doen, en ik heb besloten om zo goed als ik kan niet te zeuren en te mopperen over mijn beproevingen maar in de Heer te roemen wat er ook gebeurt, ik weet dat de toekomst moeilijk is maar het zal het allemaal waard zijn. ik hou van een gezegde van ik denk dat het President Kimball : er is geen tragedie in Dood alleen maar in Zonde, we zijn hier op aarde maar voor een korte tijd en sommige mensen korter en andere langer, het doet met denken aan een qoute van The Green Mile, Dat we allemaal onze eigen groen mile lopen in onze eigen tijd en op onze eigen manier en soms lijkt die groene mile zolang,
het belangrijkste is om ons op ons getuigenis vast te klemmen,
Ik kan zeggen dat ik weet dat mijn Hemelse vader van mij houdt,
Ik weet dat Jezus de Christus is,
ik heb te krachtige en te heilige ervaringen gehad om dat ooit te ontkennen

Ik hou van jullie ,blijf vooruit kijken om de goede dingen zoals onze vereniging in 6 weekjes
ik weet dat deze mail niet echt praat over wat ik precies gedaan heb deze week,
maar ik heb het gevoel dat ik al die dingen moest schrijven en dat die dingen belangrijker zijn.

Blijf Positief,
en weet dat God van ons houdt dus wat kan er met ons gebeurden,

Groetjes, en heel veel Liefs

Mike

Hallo 14-3-2011


eerst hebben we Neil hij is ongeveer 40 en hij is al zeer lang de kerk aan het onderzoeken en heeft zijn eigen quad,
het probleem is dat hij het zo wil hebben dat alles in zijn hoofd klopt en dat alle vragen beantwoord zijn, maar zoals jullie waarschijnlijk weten zijn niet alle vragen op het moment te beantwoorden of is het de goede tijd om die vragen te beantwoorden.
dus we hebben hem vooral gevraagd om te bidden, en dat is min of meer de conclusie die ik keer op keer krijg als we naar hem gaan,
en dan hebben vrij veel tijd besteed in zieken huizen
webben john een rc die blind is en hij gaat vooruit en hopelijk gaat hij naar huis deze week, en dan hebben we carl en ook hij gaat vooruit maar hij heeft nog een vrij lange weg te gaan.
en dan hebben we aardig wat tijd besteed aan het zoeken naar nieuwe onderzoekers.


dat was het zo'n beetje,

Hallo 1-3-2011

eerst de vragen dan maar
1. heb je al een ander huis ,wat is het adres.
a. we zijn aan het zoeken maar voorlopig blijven we nog op het zelfde adres
2.Had je huis waar je woonde kakkerlakken bruine torren.Kijk dan goed je goed en koffers na dat je ze niet meesleep naar het nw huis. Deze torren zijn twee slachtig dus je heb er zo een heleboel.Niet dood trappen maar pletten want anders lopen dekleintjes gewoon uit het lijf wat je getrapt heb.
a Zover ik weet zijn ze weg, ik heb ze teminste nog niet ontdekt
3. had je de brief nog ontvangen met wat en wanneer we komen.
a Nog niet ik denk dat het onderweg is
4. Ga je in maart nog bellen met engelse moederdag?
a Dat is de bedoeling zodat we alles kunnen regelen voor mijn terug komt iets meer dan een maand later.

zo dat waren de vragen

Laat me zien wat er allemaal gebeurt is deze week,
Het was vrij druk met het zoeken naar een nieuw appartement,
en dan hebben we een hele hoop mensen gezien en niet echt tijd gehad om te zoeken naar nieuwe,
we hebben dus een paar verloren aan Lea Valley
maar we hebben nog steeds goede onderzoekers
we hebben we Carl gezien de minder actieve uit wembley die in het ziekenhuis ligt het gaat allemaal zeer goed met hem en hij is vooruit aan het gaan,
en dan hadden we op zaterdag een vergadering in hyde park dat aardig wat tijd koste en dan een vergadering op donderdag dat ook weer 2 uur koste, en geduurde die tijd ging mijn collega uit met een andere zendeling.
en dat was min of meer alles dat ik kan bedenken,
ik weet het de email is niet heel lang.
ik zal proberen het volgende week langer te maken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten