maandag 28 juni 2010

Daar was ie dan weer uit het hart van de UK


Om eerst je vragen te beantwoorden.
Ja,, dit is een wijk met een groot afrika gehalte en dat is soms wel goed ,maar ook soms wat irritant omdat ze nog steeds niet echt een horloge hebben
Maar zo ver moet ik toch zeggen dat ik er van geniet hier in Londen het is een vrij groot gebied dat wij bestrijken, en met verschillende grote gebieden.
Net als we hebben een gebied dat vergelijkbaar is met de Afrikanen buurt in Rotterdam dus veel winkels met de meest rare dingen, ik denk als ik de Engelse benaming van de citroen rasp trekker weet dat ik het kan vinden .
Maar het is inderdaad veel mensen de het druk hebben met het van hier naar daar gaan maar ik moet eerlijk zeggen dat minder mensen het druk lijken te hebben dan in Gorleston raar genoeg.
Maar dat zal ook wel komen omdat we met veel meer mensen spreken en meestal na de terug afspraken is het moeilijk een andere te plannen omdat ze het zo druk hebben Maar zover zo goed en we hebben een hoop potentieel om bij te stoppen volgende week.
En een ander punt is dat de leden graag een doopdienst willen hebben omdat de vorige in november was en ze nu weer iemand nat willen hebben, we gaan ons best doen en zover het er naar uitziet gaat het vrij snel gebeuren want er zijn een hele hoop goeden mensen die we hier aan het onderwijzen zijn en die we in deze week gevonden hebben dus het moet goed gaan komen.
Oh en een ander iets wat in mijn gebied is is het nieuwe olympische Dorp dat ze aan het bouwen zijn voor 2012 en zover het er naar uit ziet lijkt het op te schieten.
oke ,en nu dan een klein verslag over een paar personen die we aan het onderwijzen zijn:
Vintenzo : hij is een italiaan, en is op zoek naar de waarheid en is het zover goed aan het ontvangen toen ik hier kwam hadden ze hem net les 1 gegeven en we hebben hem daarna nog een keer gezien en hebben toen met hem van het Boek van mormon gelezen en de geest was heel sterk aanwezig en hij voelde het alswel en kijkt er dus naar uit verder te gaan.
Frederic : een man uit ik denk zuid Afrika (het blijft altijd moeilijk om precies te onthouden waarvan ze zijn omdat je gewoon zoveel personen ontmoet)
We hebben hem de eerste les zeer kort gegeven omdat hij maar 20 minuten had, en hij heeft heel veel goede vragen en toen we het boek van mormon introduceerden vroeg hij gelijk waar hij het zou kunnen kopen, het was dus zijn geluks dag en hij heeft nu een gratis Kopie en hij was er zeer blij mee en hij zou het lezen dus we wachten af.
en dat was het denk ik zo'n beetje van wat er deze week gebeurt is.
het is gewoon heel druk hier in Londen en het lijkt wel dat zodra je in Londen bent je als je niet aan het zoeken bent altijd in een haast bent maar ik moet zeggen het valt me mee.

Daar is ie dan weer, en ja, het is hier ook warm, en zeker in de underground dat lijkt nu en dan wel op een sauna
Mijn collega heet Elder Mc Colgan, hij is van Wales dus eindelijk geen Americaan meer
En alles gaat zeer goed hier de dagen vliegen voorbij en voor je het weet is het weer maandag.
laat me zien wat is er allemaal gebeurt deze week
natuurlijk weer veel tijd besteed met het nieuwe onderzoekers zoeken, en dat gaat vrij goed hier we hebben heel veel potentiele onderzoekers en we hebben en paar goede gevonden vorige week
We hebben hier een minder actieve genaam Sam en dan zijn vrouw (tabera) is een onderzoeker en dan 3 kinderen waarvan 2 boven de 8 zijn. en we zijn ze nouw voor +- 2weken aan het onderwijzen en we hebben vorige week dinsdag een doopdatum voorgesteld en ze accepteerde het dus met geluk worden ze op de 19de van volgende maand gedoopt. ze zijn zeer goed en accepteren het allemaal en de vader wil ook weer terug komen, en je ziet gewoon dat ze voorbereid zijn .
Tony een onderzoeker die we op maandag onderwezen en hij is erg geïnteresseerd en was zeer dankbaar voor de les die we hem gaven en hij maakte notities en als het goed is zien we hem vandaag weer dus het moet goed komen.
laat me zien voor de rest is het onderwijzen van een paar minder actieve, en afspraken proberen te regelen ( jaja als zendeling werk je ook een beetje als planner)
en ik denk dat het het zo'n beetje was voor deze week.
groetjes, Mike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten