zaterdag 7 november 2009

Goede Vrienden


hallo daar was ik weer.

Weer een week voorbij.
Alles gaat nog steeds goed hier we zijn nog steeds hard aan het werk en het gaat langzaam vooruit.

We hadden deze week weer een work-over met Watfort dit keer ging ik naar watfort.
Met elder Johnson dat is een elder uit Canada en een hele goede tijd daar gehad veel van geleerd en gezien, hoe het is met hun onderzoekers en hun inspanningen om nieuwe onderzoekers te zoeken.
En voor de rest was het een gewone week hier.
Een week weer dat vooral in het teken stond om nieuwe onderzoekers te vinden.

En wat je ziet als ze door de zendelingen gevonden worden en daarna onderwezen
Naar de kerk gebracht zie je dat ze niet echt goede vrienden hebben buiten de zendelingen .
Terwijl als leden ze uitnodigen voor de lessen dan hebben ze al vrienden/ mensen die ze kennen en is het voor beide partijen makkelijker.
Kennisen staan eerder open voor zendings lessen als ze worden uitgenodigd door vrienden dan dat als er 2 onbekenden voor de deur staan.
Dat zijn een paar van de vele redene waarom de leden de sleutels zijn tot succes in zendings werk.
wat kan ik nog meer schrijven,
ik ga vanavond weer golven met de buren : ) .De buren zijn nog steeds aanhet opwarmen het komt dichter bij.
We zijn met ze naar de begraafplaats geweest om de een of andere rede vroegen ze ons om mee te gaan .Ze hebben een dochterje die overleden is op de leeftijd van 13 mnd.
Hebben dus een rondleiding gehad op de begraafplaats en omdat de buurman hier al heel zijn leven woont kent hij veel mensen die hier begraven zijn .
Dit laat je denken aan hoe wij gezegend zijn met de kennis die wij hebben over het plan van zaligheid en hoe onze Hemelse Vader dat voor ieder wil .
Het doet me denken aan de tijd die ik in de tempel was ,waardoor ik nog meer besef
dat er veel meer is dan dit leven en je,je verbonden voeld met de andere zijde en te weten dat familie's voor eeuwig kunnen zijn.
En als je dan hun verdriet zie ,dan wil je dat met ze delen.

Ik moet helaas weer gaan.
Groetjes Mike

Groetje Mike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten