maandag 15 juni 2009

Hallo thuis


Hier een bericht van uit mijn eerste echte zendings gebied Dunstable. Mijn Companion heet Elder Pimper hij komt uit de Vs uit Utah en we kunnen het goed met elkaar vinden. en mijn district leider is Elder Koppe dus ik hoor elder koppe vrij veel en zie hem morgen in een district vergadering dus dat is ook wel leuk. oja en Elder Pimper heeft de opdracht gehad om mij snel te trainen wat er komen zoveel nieuwe elders dat ik over 6 of 12 weken zelf trainer ben.
woensdag was echt een drama die londonse underground was aan het stake dus chaos in london en we moesten een heel eind lopen naar het trein station met koffers achter ons aan dus dat was minder.
we waren pas om 9.30 in onze verblijf plaats.
daar wat spullen uitgepakt en toen zat de lange reisdag erop.
en de volgende dag bladerde ik wat in het areabook van dunstable en welke naam kom ik daar tegen helaas niet elder Speksnijder maar wel een andere bekende Elder Rex.
daarna heel veel deuren geklopt en langzaam aan alle onderzoekers bezocht waaronder de Familie Collins wat een geweldige familie de Moeder is als enigste lid.De vader werkt als iemand die voor een bepaald lease bedrijf auto's terug vordert en toen we daar de eerste keer waren had ie net een 2 jaar oude mercedes met alles erop en aan opgehaald. Maar het belangrijkste is dat de rest van de familie die nog geen lid is worden de 28e gedoopt en het is geweldig om die familie les te geven.
en dan hebben we nog Andrew. een onderzoeker die de elders gevonden hebben door zijn zus die al lid was en Andrew bleek ook wel intresse te hebben en wordt vervolgens gedoopt op de 26e want hij had bijna alle lessen al gehad we leren hem nu alleen nog een paar geboden en nog een paar ander kleine dingen.
en dan hebben we nog Wendy een zuster die al een paar lessen gehad heeft en die ik vervolgens op vrijdag gevraagd heb of zij gedoopt wilde worden en die wordt gedoopt op de 4e of 5e van volgende maand dus het gaat heel goed in dit gebied we hebben in totaal 5 personen die gedoopt worden dus dat is super.
het is een goede wijk om mee te werken en ze zijn ongeveer even groot als Rotterdam 2Dunstable is normaal gesproken een gebied om te fietsen maar wij hebben een auto!!
is het ,niet dat de elder voor mij hem in elkaar gereden heeft maar wij krijgen hem woendsdag terug : ) dus tot die tijd op de fiets.
Als welkoms kadootje van de Zendings President kregen wij de zelfde manchet knoopen die Patrick heeft : ) waar ik dus heel blij mee ben.
oh ja, wel verblijven momenteel nog bij leden thuis maar daar gaat vrij snel verandering in komen en dan verhuizen we naar een eigen appartement .

Groetjes

Elder Speksnijder

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je dezelfde manchetknopen hebt als Pat :) Daar zal je wel heel blij mee zijn! Succes elder!

    BeantwoordenVerwijderen